Felt 534 Note om par
tielt indhold
Felt 534 Note om partielt indhold
a |
  |
note om partielt indhold (sumdelfelt) |
i  |
|
indledende tekst |
t  |
G  |
titel |
c |
G |
undertitel |
p |
G |
paralleltitel |
e  |
G  |
ophavsangivelse |
g |
G |
deloverskrift |
d  |
G  |
ophavsangivelse foran titel |
x  |
G  |
anonym titel |
b  |
G  |
supplerende tekst |
u |
G |
url |
y |
G |
tekst
til link |
0 |
|
kode for ren nationalbibliografi |
|
Noten beskriver specialafsnit eller enkelt dele af materialet af speciel interesse.
Delfelt *a er betegnet som sumdelfelt, da det
kan erstatte de specifikke delfelter *i, *t, *c, *p, *g, *e, *d, *x og *b.
Delfelt *t, *e, *d og *x
afgrænser bibliografiske søgeelementer i noten. Ved brug af disse specifikke delfelter er det nødvendigt at skelne mellem forskellige anvendelser af et element, så fremvisning med genererede ISBD-skilletegn bliver mulig.
Delfelt *b
forudsættes ved
maskingenerering
at indsætte punktum blank (. )
Delfelt
*c anvendes til angivelse af undertitel for det i materialet
indeholdte partielle indhold.
Delfelt
*p anvendes til angivelse af parallel titel for det i
materialet indeholdte partielle indhold.
Delfelt
*g anvendes til angivelse af indeholdte deloverskrifter.
Delfelt *u anvendes til at linke til partielt
indhold.
Delfelt *y anvendes til angivelse af tekst, der i
web-applikationer ønskes gjort klikbar. Når delfelt *y forefindes, bør
applikationen vise indholdet i *y frem for indholdet i det *u der peges på.
Delfelt *y skal i posten forekomme umiddelbart efter det delfelt *u, der
skal peges på.
Materialets URI, URL eller
PURL inddateres i
felt 856.
Om URI, URL og PURL, se nærmere i kommentarerne
til
felt 856.
Forbindende småord kan med fordel udelades mellem navne- og titeldelfelter.
Note med indholdsfortegnelse til hele materialet, se
felt 530.
Delfelt *0 anvendes til i kodet form at angive i
hvilken kontekst eller til hvilken målgruppe noten er udarbejdet. Følgende koder kan
anvendes: pro. Noten er til professionel brug. Se også Indledningen til formatet.
Eksempler
1
|
534 00 *a Ledsaget af atlas: A demographic atlas of North-west Ireland (39
s. : kort i farver ; 36 cm), tidligere udgivet separat
eller:
534 00 *i Ledsaget af atlas *t A demographic atlas of North-west Ireland *b
(39 s. : kort i farver ; 36 cm), tidligere udgivet separat
|
2/2.7B11
|
2
|
534 00 *a Med uddrag fra en tidligere indspilning med Regina Resnik
|
2/6.II.7B18
|
3
|
534 00 *a Heri: Recent economic growth in historical perspective
/ by K. Ohkawa and H. Rosovsky. The place of Japan ... in world
trade / by P.H. Tresize
eller:
534 00 *i Heri *t Recent economic growth in historical
perspective *e K. Ohkawa *e H. Rosovsky *t The place of Japan ...
in world trade *e P.H. Tresize
|
2/1.7B18
|
4
|
534 00 *a Side 24-28: Lov om hunde
|
|
5
|
534 00 *a Med forslag til opgaver
|
|
6
|
534 00
*i Heri *t Vet du hur jag räknar nu, fröken? :
kommunikation, interaktion og genus *b 2004. 54 sider *u
http://snovit.math.umu.se/forskning/Didaktik/Rapportserien/Rappmatdid1,2005.pdf
*t Matematik behövs för att man ska ha det bra resten av livet *b 2005.
49 sider *u
http://snovit.math.umu.se/forskning/Didaktik/Rapportserien/Rappmatdid2,2005.pdf
|
|
7 |
534 00 *a Heri: Elevhæfte (også udgivet separat) |
|
8 |
534 00 *a
Heri: Lars Morell: Syv spørgsmål til Adam Saks eller 534 00 *i Heri
*d Lars Morell *t Syv spørgsmål til Adam Saks
|
|
9 |
534 00 *i Heri *g Rodin's method *t The ¤materiality and mythology of
Rodin's touch *e David J. Getsy *t Displacing objects *c Rodin's collection as a
space for experimentation *e Christine Horwitz Tommerup *g Artist perspectives
*t The ¤chios head *e Auguste Rodin *t The ¤lesson af antiquity *e Auguste Rodin
*t Glimpses of a continuous movement *c an essay on Auguste Rodin *e Christian
Vind *t Archaic torso of Apollo *e Rainer Maria Rilke *g Archeological
perspectives *t Rodin - the collector and his circle *e Bénédicte Garnier *t
Collecting with passion *c towards Carl Jacobsen's museum in the late 19th
century *e Julie Lejsgaard Christensen, Rune Frederiksen
|
|
10 |
534
00 *i Heri *t Immer das selbe Lied? *p Always the same song? *e Julia Friedrich
*t Here, look at this, and look at it again and look at it again *e Hubertus
Butin *t Abbildungen *p Illustrations *e Hubertus Butin
|
|
|